#11 2018-10-31 19:33:20

Mebelbox
Потребител
Registered: 2014-03-02
Posts: 242

Re: Класически гуми

Предполагам, че т.н. тензорен ефект (по-голямото отскачане на топчето) се определя от плътността на гъбата.
Както каза колегата с опита с лупата, ако гъбата е по-пореста, то въздуха между порите ще упражнява по-голямо обратно налягане, когато топчето се удари в гумата/гъбата и въздуха се свие. След което следва разширение.
Нещо от рода, като стиснеш балон, в друга част той се разширява.
Та именно по-порестите гуми изстрелват повече топчето.
Но, това е мое мнение.
На отговор на колегата за Ракзите. Да, Ракзите са тензори /поне според ttdb/
Ползвах ги година и половина. Минимум 3 пъти седмично. Отлични гуми и много издръжливи.
Но имат висока траектория и често топките ми ставаха лесна плячка. Единствено и само за това ги смених с други (Блуфайър М1, които са съвсем друга бира).

Последно редактирано от Mebelbox (2018-10-31 19:35:02)

Изключен

#12 2018-11-01 09:05:20

bonchef
Потребител
Registered: 2011-12-01
Posts: 781

Re: Класически гуми

Относно тензорния ефект. Да това е обяснението за повишения отскок, но е само една от причините. Първи тази технология я патентоваха Стига в гумите си  "Инова" . Мисла, че тогава я кръстиха "cell"  - клетка. Като обясняваха , че са успели при производстмения процес да затворят стените на пората така , че да се получи затворен "балон" - клетка. По този начин самата гъба става по мека при контакт с топката, а после я катапултира. След няколко години мисля беше направена по важната крачка, която е същината на тензор технологията, а именно изготвяне на специална смес на каучука от два различни вида. Та молекулите на тези два вида каучук хем са свързани помежду си хем това свързване било под напрежение, като връзките между молекулите наподобявали ефекта на пружина. Т.е. при деформация тези "пружини"  се разтягат и после се  свиват, като този ефект добавя допълнителна скорост на топката. Това комбинирано с порестата подложка съвсем допълва силния катапултиращ ефект на гумата. Тази нова смес както забелязвате е тежичка. Към споменатата тензор технология трябва да се прибави и третия елемент "Tension sponge", което пък в гумите на Бътерфлай аз съм виждал още през 1992 г. когато почнах да имам достъп до такъв инвентар. В другите фирми не знам  дали са ползвали това или поне не ми е правило впечатление. Последната технология е лепене на горницата на гумата върху предварително опъната гъба. Когато производствения процес завърши и вие си купите гумата на бътерфлай и я извадите от опакавката и я сложите на масата се виждаше как гумата наподобява формата на купул. При намазване с лепило гумата стваше равна. Нещо там подложката се разширяваше. После Бътерфлай си кръстиха технологията  "High tension" . Ясно е че  като погледнете едно Тенерджи виждате , че гъбата е пореста и почти на 100 процента съм сигурен , че и останалите елементи присъстват при изготвянето на гумата , както и на всички останали модерни гуми. Може да има и още секрети, но аз знам само за тези.

Изключен

#13 2018-11-01 18:07:24

neon
Потребител
Registered: 2006-12-29
Posts: 883

Re: Класически гуми

Здравейте, самия материал на подложката е различен при старите и новите гуми. На старите си е по плътен дунапрен, а на новите е нещо като разпенен латекс като на матраците латексови. Разликата е че новите подложки са по-плътни, тежки и съхраняват тунинга еднакво с горницата на гумата и гумата си е равна. Ако намажите с тунинг стара гума след време тя ще става все по-извита, тоест горницата ще дърпа по-вече тунинг от подложката. Новия материал за подложки създаден от бътерфлай наистина е пробив.  drinks

Изключен

#14 2018-11-01 23:40:20

BaiMile
Потребител
Registered: 2010-11-11
Posts: 127

Re: Класически гуми

Ами май Тенерджитата не се свиват с времето или поне не толкова, колкото ESN гумите. Явно технологията е различна, защото германските гуми разчитат на доста фабричен тунинг. А и усещането е различно, спрямо Тенерджи. Аз, ако имах възможност да играя повече, бих си купил Тенерджи. Сега не виждам смисъл в инвестицията.

Изключен

#15 2019-07-10 11:31:45

bonchef
Потребител
Registered: 2011-12-01
Posts: 781

Re: Класически гуми

Продължавайки търсенето и многото опити да променя ракетата и гумите по нея попаднах на следното: Хибридни гуми - ползвам "хибридни"  щото доколкото разбрах от четеното тук там тези се явяват нещо средно между стари гуми и тензори. Предната  грешка  която направих беше , че купих класики , които обаче се оказаха твърди за моите изисквания или по скоро предпочитания. Така, ето сега какво накупих: 1. Ясяка Марк 5 GPS  това е класическата Марк 5 но с по мека  подложка. Купената сега от мен обаче е с леко светло охрен цвят на подложката. В миналото и Марк 5 и тази си бяха с бели подложки. Тази гума тунинговах с Темпо Лонг бустер  един слой щото предполагам в нормален вид ще е  изключително бавна. Все още не съм тествал. 2. Ясяка Rigan  - за   тази пише , че е спънат тензор и наподобявала Интрото на Ксиом. Подложката и действително прилича на новите модели тензори т.е. видимо пореста и гумата стои някак "разливаща", като я вземете в ръка както стоят новите не най твърди тензори. Тук ще лепя директно и няма да тунинговам. 3. Ясяка  Марк 5 HPS soft и тук мисля да лепя директно.  Мисля да тествам  със следните дървета Тимо Болл АЛЦ  и Стига Ебенхолц 5. И двете според мен са достатъчно твърди и заредени с мощ за да компенсират спънатите гуми. Искам да кажа, че търсенията ми са насочени преди всичко към откриване на ФХ решение , където съм установил , че ми трябва мека гума защото удара ми е неправилен и след 30 години игра нещо не можах да го вкарам в пътя ако и да изгубих месеци  в игра  с треньор  и на робот. Просто цялата механика на придвижване на ръката ми в синхрон с тяло и момент на удар на топката и вътрешно усещане как трябва да стане удара са лоши.  Още не съм тествал за да изкажа конкретни факти. Не знам защо всички търговци все максималните дебелини на гумите  поддържат в наличност. Само  Ригана намерих дебел 2,0мм  другите две гуми са мах. Ако ми допаднат обаче  ще си намеря такива 2,0мм. Ако имате преки впечатления от тези гуми моля споделете опит. Аз ще пиша след като тествам. Ще е добре и поне на един турнир да ги опитам ако нещо тотално не ме разочарова в тях още на тестовете.

Изключен

#16 2019-07-30 13:24:56

bonchef
Потребител
Registered: 2011-12-01
Posts: 781

Re: Класически гуми

Явно няма много интерес към инвентара. Какво ще донапиша?  Покрай пробите се оказа , че се накупиха още YASAKA Pride 30, Xiom Omega Elite, TIBHAR Nimbus Sound от гумите , две дървета стига Инфинити и Йянхе 980. Всичкото това нещо се извъртя през дървета  всичките гуми минаха през всяко от тези дървета. Значи най- близко до моето търсене се оказа YASAKA Mark V HPS soft,  Ако някой търси наистина нещо хибридно това е може би  най-точния вариант.  Въпреки всичко гумата ако и да беше софт версията е определено по твърда и с по лоша обратна връзка дори от Тенерджи 80. За по лошата обратна връзка съм сигурен  за твърдостта може и да е индивидуално възприятие, но така се  усеща  в игра. Ясяката обаче има много добра  пасивна игра. Лошото беше , че при изваждане на подсечени топки силно се губи момента на хващане  на топката . Поради това , че гумата няма много фалц  не успява и да вкара същия в топката при посоченото упражнение и много често топката излиташе извън масата с наглед не много силно движение. Хубав момент е, че при добре изпълнен удар върху права топка при приземяване в отсрещното поле тя се свлича  подобно на удар изпълнен с Ураган. Демек моите изводи са , че не е най лесната гума. Ясака RIGAN  е много прилична контролна ТЕНЗОРНА гума. Има си обаче всички характерни признаци на тензорите, които обаче леко са притъпени. Другите две гуми Pride 30  и   Tibhar Nimbus sound  са почти идентични , като усещане. Много меки тензори с намален фалц, но със силно изразен катапулт. Още преди да си обработил топката и тя е хвръкнала от дървото. Лош е варианта върху флексови дървета. Тези обаче са много по добри при изваждане на подсечените топки. Много прилична гума се оказа Xiom Omega Elite - гумата също е  тензор, но горницата не е  прекалено тънка и гумата що годе  контролира топката. Ясака  Марк 5 GPS   е просто по мек вариант на  класическия Марк 5. Поради това щото нейната мах. дебелина е 2,4 мм  почти не можах да възприема гумата. Много трудно достигах до дървото. Иначе и нейната пасивна игра е много добра. Мога всъщност повечко да изпиша за всяка гума, но ще се разшири доста писането.

Изключен

#17 2020-08-26 21:26:03

emillio
Потребител
От София
Registered: 2013-10-23
Posts: 511

Re: Класически гуми

Здравейте,
Следвайки насоката на темата бих пробвл предното поколение "състезателни" гуми преди Т05 , някой беше посочил sriver, аз лично много хаесвам BTY Brice ,
Имам само опасения че новите гуми ще се различават от старите брайсове.


LKT Ayous Hinoki                   Против скъпото оборудване за любители !  drinks   
Donic Acuda P2 refurbish       Китайските гуми не са само за Китайци smile
BTY 05FX  refurbish               T11,  H3, TG3

Изключен

#18 2020-08-27 08:40:48

neon
Потребител
Registered: 2006-12-29
Posts: 883

Re: Класически гуми

Здравейте. Използвам за да постигна контрол 45 градусови гуми от новите, най-често 1.8 мм на дърво тип инерфорс. Често варирам с теглото на дървото. Ако ми идва бавно - взимам по-тежко, ако е бърза комбинацията ... по-леко. Често си правя проби с 1.8 мм на 47.5 градуса но задължително гумата е бекхендова, т.е. да лети ниско, плоско. Даже в последно време забелязвам много нови гуми нарочно правят такова горнище на спинозните си модели. Както беше казал колегата Чичо Фичо преди години: "1.8 мм на спин лорд мардер е достатъчна за всички любители на бялото топче"  rofl   drinks

Изключен

#19 2020-08-27 13:12:12

bonchef
Потребител
Registered: 2011-12-01
Posts: 781

Re: Класически гуми

Този Spin Lord Marder  доста бях чел за него поради това щото не се предлага  в БГ  не съм я пробвал но за сметка на това пробвах разни китайски аналози. Примерно на Палио  Екстрем Спин. Тази гума е с много контрол и прилични скорост и фалц. Не е тензор обаче. Малко по мека от Марк-5 и с по добра обратна връзка. Ами има логика до някъде БХ гумата  да е с по малък ъгъл на отскок. Истината е че като свикнеш с гумата общо взето се  справяш с нещата освен ако срещу теб не застане по добър състезател и тогава   каквато и гума да вземеш оправия няма.

Изключен

Board footer

Powered by FluxBB