#1 2020-09-28 14:34:13

Новобранец
Потребител
От Лични
Registered: 2016-06-04
Posts: 202

Лепилото за гуми

Според мен, няма как лепилото да не оказва въздействие върху качествата на гумата.
Следователно би трябвало да е важен фактор???
Или не е чак толкова?
А колко?
Аз съм повече експериментатор отколкото състезател и не спирам да изпитвам различни дървета, гуми и лепила.
Що се отнася до лепилата, то факторите плюс и минус не са по малко отколкото комбинацията на гуми и дърво?
Попаднах на лепило, от нашите магазини, с много особени положителни качества.
Когато с него залепих първата си гума, веднага я махнах...причината беше че при по- силен удар върху нея тя произвеждаше ОТВРАТИТЕЛЕН звук ...нещо между пльокане и съскане, и даваше чувство на нещо скъсано в гумата, все едно удрям върху парцал, пълен отврат.
При повторна проба с нова гума същото.
При пробите когато сменях гумите забелязах, положителното качество на това лепило: Нямах до сега друго такова, така здраво да лепи, а пък лесно да се почиства от гумата. При разлепвянето от дървото, лепилото остава на гумата, а дървото чисто. При разлепвянето от гумата лепилото е като тънка прозрачна люспа и се разтяга като мека гума и с един захват и придръпване, съвсем лесно се почистваше гумата от лепилото...и всичко сухо, няма никакви следи от мазнини или подобно нито на гумата нито на дървото....

При трети опит забелязах интересното, когато правя силен удар ако е фалц пльокането се появяваше и при по- малка сила отколкото при прав удар? От което забелязах че пльокането идва от напрежението върху гумата...и че и страничното напрежение при фалцът произвежда пльокането?
Забелязах че при пльокане фалцът е двойно по -голям от нормалното за такъв удар...нямам обяснение как и защо и какво се случва...
стана дълго...
...и така се влюбих в това пльокане, и като играя с нетърпение чакам да го чуя...от което съвсем се уверих, че пльокането  дава страхотен фалц, много по силен от без него
Мисля че това не е лепило, а си е направо тънка,  прозрачна гума, което си е от значение за качествата!
Снимка как свалям лепилото от гумата:
https://i.postimg.cc/264k3DKS/IMG-20200 … 813073.jpg

Не искам да правя реклама, а само споделям мнение, и заради това не казвам кое е лепилото...и освен това, зная че зависи и от гумите, а аз пробвах само на бътерфлай, TSP, доник, андро и шворд..за другите не знам, дали е същото.
С какви лепила лепите вие?

Забравих да ви кажа, че на лепилото пише избор: " нормално, меко, твърдо", аз ползвам нормалният вариант.

Последно редактирано от Новобранец (2020-09-28 14:39:02)



Новобранец старша възраст!

Изключен

#2 2020-09-28 21:35:00

Новобранец
Потребител
От Лични
Registered: 2016-06-04
Posts: 202

Re: Лепилото за гуми

Спукаха ме от бой тази вечер, играчи от клуба, които биех с лекота...чак ми стана готино...смея се на себе си...
Оказа се че това Пльок наистина изстрелва топчето като катапулт, но кога точно при силният удар го прави няма правила????
...и когато си случи при.... ударът по принцип започва от отворено и завършва на затворено, ъгъл на хилката, макар и в минимални градуси...и когато се пльокне в затворен ъгъл, топката се набива яко в мрежата, а ако пльокне в отворен, топката лети над мрежата та зад масата...
Та оказа се че пльокнатите удари на масата са неспасяеми, но пльокнатите в мрежата и извън масата са 90% от всичките.

Смея се, колеги, какво ще ме посъветвате, дали да не намажа с това лепило горният слой на гумата за да видя как ще се държи в игра на масата?


Новобранец старша възраст!

Изключен

#3 2020-09-29 19:57:45

Mebelbox
Потребител
Registered: 2014-03-02
Posts: 233

Re: Лепилото за гуми

Добре де, то филма (лепилото) е в рамките на по-малко от десета от милиметъра?
Какъв е тогава ефекта от тази микроскопична дебелина?

Освен да става твърдо при изсъхване и да се губи "кореспонденцията" подложка-дърво?

Изключен

#4 2020-09-29 20:58:12

Новобранец
Потребител
От Лични
Registered: 2016-06-04
Posts: 202

Re: Лепилото за гуми

Не, не става твърдо. От снимката се вижда че е като гума.
Иначе то и въглеродният слой в дървото е микроскопичен, но оказва влияние на качествата.
Днес пробвах да лепя с няколко намазвания на лепилото върху гумата и дървото, три слоя след пълно "изсъхване" на лепилото, и пльокането изчезна, имам чувството че гумите станаха "живи".
Истината е че аз все още не знам дали и как лепилата въздействат върху качествата на дървото и гумата.
От опит зная че едно и също дърво лакирано и не лакирано дава разлика в качествата си, макар и микроскопично тънък слой...и заради това запитах за лепилата.


Новобранец старша възраст!

Изключен

#5 2020-09-30 09:56:04

bonchef
Потребител
Registered: 2011-12-01
Posts: 749

Re: Лепилото за гуми

Привет.  Относно така нареченото "пльокане" - това е ефект от лепилото действително, обаче.................Този ефект се наблюдава при използването на  старите лепила или  бустери за гуми. От къде си намерил водоразтворимо лепило да дава този ефект не ми е ясно. Съществува възможност някой производител да е добавил органичен разтворител във водоразтворимо лепило, което също не ми е ясно как става защото тези разтворители не реагират с водата, но не претендирам  да знам всичко. Сега се сещам , че  след като не си писал какво е лепилото то може и да си ползвал старо такова. Някои търговци  съм виждал да го предлагат  мисля беше лепило  на TIBHAR. Тези химикали са забранени за ползване в съвременната игра макар че състезателите намират разни начини да го правят. От  новите лепила аз не съм попадал на такова което да предизвиква този ефект, а съм ползвал доста. Органичния разтворител предизвиква разширение на подложката на гумата и увеличение на нейната еластичност за определен период  от време най често около 1 седмица. Самата гума омеква, при удар топката бързо стига до дървото откъдето именно се чува този различен звук и после гумата се възстановява за по кратка време в нормално състояние от което и изхвърля топката с по голяма скорост, като ефекта е най голям при  топспин. Топката се върти средно с до 12 процента повече в сравнение с преди бустването. При плосък удар ефекта е малък. Такива гуми ако и да се "усещат" по добре се управляват по трудно. Доколкото  виждам и ти сам си го разбрал  особено при посрещането на  сервиз. Говоря за аматьори като нас. Профито може да управлява и значително по  бързи гуми  от най бързите които се намират в момента  затова и те все търсят по голяма скорост - говоря за острите нападатели. Ако се намажат няколко слоя   лепило без да се отстранява стария то подложката на гумата може да увеличи своята  дебелина затова , на състезания мерят гумата  а в правилника е казано дебелина на гумата до 4мм  заедно с лепилото. Лепилото не влияе на дървото. Лакирането на дървото също не променя  ИГРАЛНИТЕ качество  на дървото ако го лакираш само  за запечатване. Ако праснеш  гъст лак или няколко слоя това е друг въпрос , но в това няма никакъв смисъл. Лакирането все пак променя нещо по дървото  и това са звуковите му качества. Какъвто и колкото и минимален да е лака звука на дървото се променя и повече не можете да го върнете  в първоначалното му състояние. Проверено  от личен опит и тук имам претенции да ми е достатъчно богат опита  и с дървета и с гуми и с мазила разни. Много дълга  е темата за бустерите  и лепилата  и гумите. Новите  тензори до някъде обезмислиха ползването на бустери за такива като нас. Профито е друго нещо. Ако те дразни пльокането  слагаш по твърди гуми, ако искаш  да го има почваш да намаляваш твърдостта на гумите , като най силен ефект на пльокане има при САУНД гумите.

Последно редактирано от bonchef (2020-09-30 14:29:37)

Изключен

Board footer

Powered by FluxBB