#1 2016-08-26 08:52:41

Новобранец
Потребител
От Лични
Registered: 2016-06-04
Posts: 202

Въпроси за тензорните гуми

В какво точно е разликата между лепкавите и тензорните гуми?
Кои от двете гуми имат нужда от периодично презалепяне?
Някой играл ли е да каже разликата между Тенержи 05 не тензор и Тенержи 05FX-тензор?
В какво е разликата?
Коя от двете гуми бихте предпочели и защо?
Какво още може да се каже по темата?



Новобранец старша възраст!

Изключен

#2 2016-08-26 09:52:11

neon
Потребител
Registered: 2006-12-29
Posts: 883

Re: Въпроси за тензорните гуми

Здр, лепкавите гуми ... са лепкави и то без съмнение, тензорни е просто име на последните модели гуми на есн фабриката .... май че в Германия, като термина възниква още преди смяната на старите с новите гуми. Кои гуми са стари? ами гуми от сорта на срайвър, брайс и така нататък. разликата е най-голяма в подложката, за горницата мога само да гадая, подложката на старите е нещо като дунапрен, целтек или cellular rubber (изкуствена пореста гума) с определена твърдост, повечето стари гуми се произвеждаха нови огънати като паници като горницата е отдолу тоест по голяма е от подложката, така са залепени заради факта че те се мажеха около 3-4 пъти средно преди всяка тренировка така че гумата се обръщаше даже наобратно, тоест подложката ставаше по-голяма. Ако старите гуми намажеш с новите бустери постепено горницата дръпва по-вече тунинг и става още по голяма паница заради факта че горницата дърпа въглеводороди по вече от старата подложка тоест по натурална по отношение на каучука е. Натуралния каучука съхранява въглеводороди във въсша степен. Новите гуми имат различна подложка нещо като разпенен латекс от който се правят модерните напоследък матраци и възглавници, не казвам че са от натурален каучук защото подложката не се разтваря в бензин но може би в определено съотношение. Факт е че като намажеш новите гуми с тунинг, гуми които са равни като дъска в болшинството от случаите, след време гумата се уравновесява и пак става равна тоест горница и подложка поемат в еднкавко количество от въглеводородите, каквото всъщност представляват бустерите. Какво ускам да кажа с това че тензор е само име, реклама, прах на вятъра наречете го както искате. Примерно тензорни наричаха последните модели гуми на андро преди смяната, гуми от сорта на ... по памет на прима виста ... революшън к.о.р, нормалан гума за лепилце, като по това време модела на бътерфлай беше брайс, даже тимо играеше до последно със срайвър л, значи революшън к.о.р е била тензор а брайс не, така ли? Значи сички дето са били с брайс са играели с немодерни и нетензорни гуми? Всички гуми от това време: брайс, рево кор, торпедо на тийбър, алмана на стига, сонекс джи пи на доник, мендо мп на стига, беха се от един и същи сорт, както сега се различават тенерги от еволюшън мх-п толкова са се различавали и тези от преди.
Лепкавите, китайски както ги наричаме са ... лепкаваи с по-твърда подложка поради факта че горнището е по-тънко, по леко и може да се позволи леко по твърда и силна подложка и порди факта че на бекхенд се слага евро-джап гума, тоест хилката ще е леко по тежка от евро-джап хилката, пъпките на китайските са ниски, едвам се подават от гумата, все едно че няма пъпки, играе се със лепкавоста, гумата е силно нелинейна, на ниски обороти играе по един начин ... бавно, като засилиш се доближава до евро-джап гумите, като скорост на високи обороти китайските гуми и евро-джап са сравними, наивно е да се допуска че класните играчи от китай им липсва скорост на високи обороти. просто играта с китайските гуми е леко по различна, играл с малко с тях и което съм доловил го споделих. Като евро-джап гумите имат стари инови така и китайските, тоест новите китайски гуми са с новата пореста подложка. Факта че една гума има нужда от презаляпане говори за това че има нужда от обновяване лепилото а не гумата, щом спасявате положението с ПРЕЗАЛЕПЯНЕ. Естествено че не може да смените гумата без да смените и лепилото smile. Както споменах старите гуми, играчите си ги мазонтяха преди игра, тук нема нужда от коментар. Дори тези които не мажеха усещаха нужда да я прилепят ... примено един път месечно, поради факта че каучука в лепилото се повтвърдява с времето ... та затова, мекия и еластичен каучук има най добър перформънс.
Тенержи 05 не тензор и Тенержи 05FX-тензор? Наричат се просто т05 и т05 фх. Със същия успех можеш да ги наречеш и тенерги 05 самосвал и т05 фх несамосвал. Имаш предвид че съществъват гуми т05 тензор и т05 нетензор? За пръв път чувам тези понятия. Ако питаш за разликата между т05 фх и т05, то 05фх е по-мека друга разлика няма, тоест подложката е по-мека. Ако във въпроса влага смисъл като един вид петици и друг вид петици, то има легенди че на топ играчите тенерги 05 е по наточено, по профешънъл, но тук смисъла е друг. Успех братлета. drinks

Изключен

#3 2016-08-26 09:57:09

BaiMile
Потребител
Registered: 2010-11-11
Posts: 127

Re: Въпроси за тензорните гуми

Тензорни гуми е общото понятие или термин за всички гуми, които се произвеждат в Германия, в завода на ESN.
Всички европейски и корейски wink2 производители си правят гумите там.
Гумите произведени в Япония не са "тензори", технологията е малко по-различна. Така че нито Тенерджи, нито Тенерджи FX са тензори.

Оп, вече са ме изпреварили smile

Последно редактирано от BaiMile (2016-08-26 09:57:42)

Изключен

#4 2016-08-26 10:02:31

neon
Потребител
Registered: 2006-12-29
Posts: 883

Re: Въпроси за тензорните гуми

Тия машинарии не моа да ги понасям tennis , по залите е истината  biggrin  drinks

Изключен

#5 2016-08-26 11:29:43

Новобранец
Потребител
От Лични
Registered: 2016-06-04
Posts: 202

Re: Въпроси за тензорните гуми

neon писа

... Както споменах старите гуми, играчите си ги мазонтяха преди игра, тук нема нужда от коментар. Дори тези които не мажеха усещаха нужда да я прилепят ... примено един път месечно, поради факта че каучука в лепилото се повтвърдява с времето ... та затова, мекия и еластичен каучук има най добър перформънс.
Тенержи 05 не тензор и Тенержи 05FX-тензор? Наричат се просто т05 и т05 фх. Със същия успех можеш да ги наречеш и тенерги 05 самосвал и т05 фх несамосвал. Имаш предвид че съществъват гуми т05 тензор и т05 нетензор? За пръв път чувам тези понятия. Ако питаш за разликата между т05 фх и т05, то 05фх е по-мека друга разлика няма, тоест подложката е по-мека. Ако във въпроса влага смисъл като един вид петици и друг вид петици, то има легенди че на топ играчите тенерги 05 е по наточено, по профешънъл, но тук смисъла е друг. Успех братлета. drinks

Обширно за размисъл мнение си дал, благодаря....
" Имаш предвид че съществъват гуми т05 тензор и т05 нетензор? За пръв път чувам тези понятия"
Да, точно това имам предвид, производителя го е посочил в данните за тези гуми. Т 05-тензор НЕ и Т05 FX-тензор - ДА!

Все пак, какво означава тензор? Според науката тензор е:"Тензорно произведение е операция в тензорния анализ, в релултат на която от два еднотипни тензора се получава трети с валентност равна на сумата от валентностите на изходните."

И си прав, че по това определение абсолютно всички гуми са произведение на валентност равна на сумата от валентностите на изходната...да така е.
Но..според мен тензорна гума означава и още нещо...какво е това нещо, то не може да е нищо щом известен производител го посочва като разлики от нетензорните гуми...

Моето мнение или заблуда, поради за което са и въпросите ми са:
Гуми за хилка, в случая Т 05 и Т 05FX ги разглеждам като неразделни от гума и подложка, те са комбинация представляващи едно цяло-гума за хилката...за да кажа за тензора...представа или заблудената ми представа се дължи на следното...и то не е така свързано с лепилото, както е мнението ти.
Логиката ми: Всяка нова гума е тензорно произведение, но така наречените от нас нетензорни гуми при залепянето им се разполагат върху дървото, се разполагат в нормалното за тях състояние за определени качества като скорост, въртене, контрол и другите там качества...Качествата на тези гуми се намира в напреженията /тензори/ заложени в самата гума. По време на игра всички тези напрежения си взаимодействат едно с друго и така гумата скоро се "уморява". Уморява се и се променя не защото лепилото е станало твърдо, а защото силите в горната част на гумата се отпускат...и заради това гумата се свива към подложката- "уморена", разширена и отпусната в горната си част и това е причината, когато се свали такава гума, то тя да  свита, ..не лепилото стяга гумата, а гумата е променила от умора, отпускане качествата си..има разлика и в контролът между двете гуми, начинът на контакт между топчето и гумата-между тензорно и лепкаво докосване.. има разлики и в така наречената "умора" на гумата и от там нуждата от презалепване..този смисъл търся аз?
Една от разликите е че въртенето на лепкавите гуми е от тензора лепило, лепкавост, а при тензорните гуми въртенето е от структурата на самата гума..и въпросът е какво следва от всичко това?


Новобранец старша възраст!

Изключен

#6 2016-08-26 11:36:04

Новобранец
Потребител
От Лични
Registered: 2016-06-04
Posts: 202

Re: Въпроси за тензорните гуми

BaiMile писа

Така че нито Тенерджи, нито Тенерджи FX са тензори.

Производителят ни лъже ли? То това е ясно, щом нищо не разбираме от тензори...
Но пък аз съм любопитен и съм убеден, че има разлика..но не мога да разбера каква...докато не пробвам и двата вида гуми..


Новобранец старша възраст!

Изключен

#7 2016-08-26 11:39:51

Новобранец
Потребител
От Лични
Registered: 2016-06-04
Posts: 202

Re: Въпроси за тензорните гуми

neon писа

Тия машинарии не моа да ги понасям tennis , по залите е истината  biggrin  drinks

Базспорно си прав, но 24ч не мога и не искам да съм в залата..два часа дневно, 5 дена  в седмицата, са ми достатъчни..все пак съм любител...ами купон, приятели, музика, вино и жени кога?


Новобранец старша възраст!

Изключен

#8 2016-08-26 13:33:59

BaiMile
Потребител
Registered: 2010-11-11
Posts: 127

Re: Въпроси за тензорните гуми

Знаеш ли, приеми го наготово, както теоремите в математиката и не се замисляй. По-скъпите гуми за по-хубави. По отскокливи, въртят повече, по-пъргави, подложките им се правят по-трудно, рецептата е тайна, много умни мозъци взимат големи заплати за проектирането им и за това ние трябва да си платим. Евтините гуми, китайски или старо поколение европейски са с по-ограничени възможности и по-лесни за производство, съответно са по-евтини.
Ако ти е кеф да дадеш пари за скъпи гуми - прави си кефа, ако не - експериментирай с евтини. А тенсор сигурно не означава физическия термин, а по-скоро означава tension, т.е . вместо лепилото да ти образува напрежение в гумата, последното е фабрично добавено, за да може подложката да е по-пъргава и гумата да дава по-добри резултати.

Изключен

#9 2016-08-26 15:05:03

Новобранец
Потребител
От Лични
Registered: 2016-06-04
Posts: 202

Re: Въпроси за тензорните гуми

BaiMile писа

Знаеш ли, приеми го наготово, както теоремите в математиката и не се замисляй. По-скъпите гуми за по-хубави. По отскокливи, въртят повече, по-пъргави, подложките им се правят по-трудно, рецептата е тайна, много умни мозъци взимат големи заплати за проектирането им и за това ние трябва да си платим. Евтините гуми, китайски или старо поколение европейски са с по-ограничени възможности и по-лесни за производство, съответно са по-евтини.
Ако ти е кеф да дадеш пари за скъпи гуми - прави си кефа, ако не - експериментирай с евтини. А тенсор сигурно не означава физическия термин, а по-скоро означава tension, т.е . вместо лепилото да ти образува напрежение в гумата, последното е фабрично добавено, за да може подложката да е по-пъргава и гумата да дава по-добри резултати.

Да, съгласен съм..че и правилният превод е тенсор, а не тензор.. и че за гумите това е  : Технология със специално вещество  включено между молекулите на естествен каучук, който осигурява постоянно вътрешно напрежение в гъбата и горницата. Това дава на гумата повече еластичност, повече въртене, по-висока скорост, и повече усещане. Резултатът е несравнимия и отличителен звук.

Така че има разлики..


Новобранец старша възраст!

Изключен



#10 2016-08-31 23:21:14

rdj917
Потребител
От Варна
Registered: 2013-01-23
Posts: 933
Страница

facebook профил

Re: Въпроси за тензорните гуми

Новобранец писа
BaiMile писа

Така че нито Тенерджи, нито Тенерджи FX са тензори.

Производителят ни лъже ли? То това е ясно, щом нищо не разбираме от тензори...
Но пък аз съм любопитен и съм убеден, че има разлика..но не мога да разбера каква...докато не пробвам и двата вида гуми..

Нямам под ръка опаковка на тенерджи, но не си спомням да пише, че са тензор (Tensor), Нa опаковката пише HighTension, но това е друго...
Spring Sponge Technology на Butterfly e алтернативата на немския тензор:

http://www.butterfly.tt/info/products/t … ing-sponge

доскоро мислех че тенерджи са "първите", че SpringSponge е първоизточника на тензорния ефект, заместител на ефекта на бързото лепило, но ето тук прочетох, че тензора разработван от 1995-a, за да се появи официално през 1998г,
http://www.tensor.de/

докато tenergy се  появява през 2008-a, след 10 годишни изследвания и разработки:
http://en.butterflymag.com/2015/05/all- … energy-12/

По време на цитираните години не съм се интересувал от тенис на маса, така че моля простете, ако има някаква грешка, но разчитам на данните прочетени в интернет.

Последно редактирано от rdj917 (2016-08-31 23:23:25)

Изключен

Board footer

Powered by FluxBB